Subject: Vs: Lisainfo päring
From: "Ott Laius" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
Date: Tue, 22 Oct 2024 15:33:59 +0200

Tere Hanneli

Aitäh küsimuste eest. Suures plaanis sarnane probleem ilmnes ravimiregistri 
andmete ülekandel ka 2022.a kevadel, aga tookordse probleemi tehniline 
põhjus oli mõnevõrra teistsugune. Siis olid mõjutatud soodusravimite 
väljakirjutamise täiendavate tingimuste info, mistõttu lahendusena 
Tervisekassa loobus mõneks ajaks nende tehnilise kontrollimise. Sarnase 
probleemi kordumine on tänaseks lahendatud täiendavate soodustingimuste 
kodeerimise kaudu. Ravimiametil puudub ülevaade, kas ja kui palju pidid 
inimesed tookordse andmeülekande vea tõttu rohkem maksma. Kokkuvõttes 
lahendati see viga patsiendile soodsamas suunas ehk võis tekkida olukord, 
kui arst ei jälginud väljakirjutamise piiranguid, et ta sai inimesele 
määrata ravimi suurema soodustusega, kui see määruse järgi tegelikult ette 
nähtud oli.

Täpseid rahasummasid oskab ka praegusel juhul kommenteerida Tervisekassa. 
Keskmine summa, mis patsiendid rohkem maksid, oli 7 eurot.

Parimate soovidega

Ott Laius

Ravimiamet

-------- Forwarded Message -------- 

Subject:

Lisainfo päring

Date:

Tue, 22 Oct 2024 14:09:35 +0300

From:

Hanneli Rudi  <mailto:[email-masked]> <[email-masked]>

To:

Carmen Katariina Sikk  <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked]>

Tere

Kas ma mäletan õigesti, et sama mure on ravimiametil olnud ka paar aastat 
tagasi ja toona maksid inimesed kuukohalise numbri ravimite eest enam?

Kas seekordne tehniline aps oli sama, mis mõne aasta eest?

Kui suure summa 3500 inimest seekord enim ravimite eest maksid?

Ette tänades

Hanneli Rudi

AK toimetaja

On 21.10.2024 15:20, Carmen Katariina Sikk wrote:

Ravimiamet

PRESSITEADE

21. oktoober 2024

Ravimiregistri viga mõjutas teatud ravimisoodustusi ning hinnaerinevus 
hüvitatakse

Seoses veaga Ravimiregistri süsteemis, müüdi selle aasta juulis apteekides 
ravimeid vale soodusmääraga. Keskmine soodusmäära erinevus oli seitse eurot 
ning raha tagastatakse kõikidele inimestele, kes ostsid madalama 
soodustusega ravimeid.

Ravimiameti peadirektori asetäitja Ott Laius selgitas, et juulis ilmnes 
ravimiregistri andmeülekandes tõrge, mille tulemusel esines häireid ravimite 
soodustuste rakendamisel apteekides. Vea tingis süsteemiarendus, mille 
tulemusel ei liikunud enam ravimite soodustuste info edasi 
retseptikeskusesse. See põhjustas ajutisi probleeme, kus patsiendid said 
ravimeid kas suurema või väiksema soodustusega kui neile oli ette nähtud.

Vea avastamisel reageerisid TEHIK ja ravimiregistri arenduspartner kiiresti 
ning koostöös Tervisekassaga leiti probleemile lahendus. Kasutajate jaoks 
lahenes mure suures osas augustis, kuid mõningaid retseptisoodustusi 
mõjutasid süsteemi vead septembrini.

Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskuse (TEHIK) tervise valdkonna juht 
Tõnis Jaagus selgitas, et TEHIKu ülesandeks on ravimiregistri arenduse 
korraldamine ja infotehnoloogiliste lahenduste halduse tagamine. „Koostöös 
välise arenduspartneriga on parandatud vead, mis põhjustasid soodusmäärade 
uuenemise tõrke. Oleme teinud tihedat koostööd nii Ravimiameti, Tervisekassa 
kui ka arenduspartneriga, et tulevikus selliseid olukordi ei esineks. 
Tugevdasime testimisprotsesse ning tegime süsteemis vajalikud muudatused, et 
süsteem toimiks tulevikus veelgi paremini. Viimane soodusmäärade uuenemine 
toimis ka nende tegevuste tulemusena tõrgeteta,“ rääkis ta.

Tervisekassa ravimilahenduste tootejuhi Maris Veermäe sõnul teavitati 
intsidendist kohe kõiki osapooli, kaasates nii apteekreid kui ka TEHIKut. 
„Tänaseks on Tervisekassa välja selgitanud intsidendi ulatuse ning asume 
õige pea teavitama ja tegema tagasimakseid nendele inimestele, kes tasusid 
apteegis oma ravimi eest mõne euro rohkem kui muidu. Inimestelt, kes tasusid 
apteegis vähem, Tervisekassa raha tagasi ei küsi,“ ütles Veermäe.

Patsientidele, kes olid intsidendist mõjutatud, saadetakse läbi 
riigiportaali teavitus SMSi ja emaili teel ning üle makstud summa 
tagastatakse tema täiendava ravimihüvitise (TRH) jäägile, mida saab kasutada 
järgmisel korral apteegis retseptiravimite ostmisel. Täiendava 
ravimihüvitise jääki saab näha riigiportaalis eesti.ee alalehelt "Tervis ja 
retseptid".

Pressiteate edastas:

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Tel 737 4140